بلبرينگ-1
بلبرینگ و رولبرینگ

اطلاعات ساندویچی درمورد بلبرینگ

  • امیر راسخی نژاد
  • 17 آذر 1402
  • 97 مشاهده

اطلاعات ساندویچی در مورد بلبرینگ

بلافاصله پس از انقلاب صنعتی و اختراع موتور و به تبع آن حرکت چرخها با نیروی محرکه موتور، نیاز به وسیله ای برای کاهش اصطکاک در بشر به وجود آمد. زیرا اصطکاک چرخها علاوه بر ایجاد گرما منجر به مصرف بیشتر انرژی و کاهش سرعت چرخش می شد. به همین منظور مهندسین به فکر استفاده از ساچمه برای تسهیل حرکت چرخها نمودند و در طول سالیان متمادی انواع بلبرینگ و رولبرینگ تخصصی ریز و درشت با کاربردهای خاص، تولید و به کار گرفته شده است.

3596931

 در خصوص زمان اختراع اولین بلبرینگ گمانه زنی های مختلفی وجود دارد، زیرا نمونه های آن در وسایل و ابزارهای بسیار قدیمی متعلق به دوره های مختلف یافت شده و به همین دلیل زمان اختراع اولین بلبرینگ به صورت دقیق مشخص نیست ولی آنچه که مسلم است حتی قبل از انقلاب صنعتی از بلبرینگ استفاده میشده زیرا استفاده از چرخ و نیاز به تسهیل حرکت چرخها با بار سنگین از نیازهای بسیار قدیمی انسان بوده و برای مبارزه با اصطکاک از سلاح کاربردی بلبرینگ استفاده نموده، جالب است که ساختار بلبرینگ بر اساس منطق چرخ استوار است و از لغزش گوی های مختلف در کنار یکدیگر بهره گرفته شده است.

 

همزمان با پیشرفت تکنولوژی تولید بلبرینگ نیز ادامه یافت تا جائیکه شرکتهای تولید کننده مجبور به استفاده از استاندارد برای تقسیم انواع بلبرینگ گردیدند بگونه ای که با استفاده از شماره های فنی که خود مفسر ابعاد بلبرینگ می باشد از مفاهیم اختصاری همچون ZZ و 2RS و C3 نیز مدد گرفتند.

بلبرینگ-رولبرینگ-یاتاقان-یاطاقان

 

امروزه اکثر تولید کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ تنها به تولید بخش خاصی از این محصولات دشمن اصطکاک می پردازند و خریداران با استفاده از شماره فنی، قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت محصول مورد نیاز اقدام به خرید می نمایند.



با عنایت به نیاز صنعت در حال توسعه به انواع رولبرینگ و بلبرینگ، فروشگاه اینترنتی کاراکارت تلاش نموده با ارائه انواع بلبرینگ، رولبرینگ، یاتاقان و ابزار صنعتی بخش عمده ای از نیاز مشتریان را با قیمت ارزان و به صرفه در سراسر کشور تأمین نماید. 

 




این فروشگاه علاوه بر تأمین محصول با قیمت و کیفیت مناسب در راستای افزایش تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه ها اقدام به ارسال محصول در کوتاهترین زمان نموده و به منظور اطمینان مشتری از خرید صحیح کلیه اطلاعات فنی محصول را ارائه نموده است. لذا در صورت علاقه به خرید یا حتی آشنایی با انواع بلبرینگ و مشخصات آن حتما به آدرس www.karacart.com سر بزنید.



نصب وب اپلیکشن فروشگاه اینترنتی کاراکارت
وب ‌اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی کاراکارت را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی کاراکارت را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.